Köp- och leveransvillkor

Vi tycker det ska vara tryggt och enkelt att handla på internet. På denna sida finns våra
Köp- och leveransvillkor, först en kort sammanfattning sedan de kompletta villkoren.

Sammanfattning av villkoren

  • Beställning innebär ett avtal, men kontakta oss om du ångrar dig så försöker vi
    stoppa leveransen.
  • Betalning sker endast mot faktura via våra leverantörer
  • Frakt sker via olika speditörer, leveranstiden är ca.7-20 dagar för lagervaror.
  • Fast fraktavgift, för varje kollektion.
  • Ni har 10 dagars reklamationsrätt från leverans. Ni står själv för eventuell
    returfrakt.
  • Vi reserverar oss för ev. fel i pris, lagersaldo och annat på websidan.

Fullständiga köp- och leveransvillkor

Beställning

När ni lägger en beställning på vår webbutik ingår du ett avtal med oss och det innebär bland annat att ni godkänner våra köpvillkor som beskrivs här. Vid beställning går det ut en automatisk bekräftelse per mail, om något mot förmodan skulle vara fel, t ex i pris, lagersaldo eller leveranstid, så förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Priser

Alla priser anges i valuta för respektive kollektion. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive eventuella bokningsregler, avgifter, moms, frakt och ev betalningsavgift.

Betalning

Vid fakturabetalning sker en obligatorisk kreditupplysning automatiskt.
Fakturan kan erhållas ett par dagar innan leverans vilket också gör att ni blir extra uppmärksamma på om leverans uteblir (speditörs problem) och bör i så fall efterfrågas för sökning av leverentör men ett måste i de fallen är att ni delger när i så fall varorna nått fram.
Om du redan är befintlig kund är det 30 dagars betalningstid annars kreditprövning eller förskottsbetalning. Betalning från utländska kunder sker i förskott, kontakta oss för mer information.

Fraktkostnad och leverans

Du har normalt vår leverans 1-2veckor efter beställning. Vid högsäsong kan det dröja ytterligare några dagar. Beställningsvaror för datum då varan åter inkommer och därefter normalt 2-3 veckors leveranstid. Skulle något vara slutsålt eller av annan anledning har längre leveranstid så kontaktar vi dig så snart vi kan. Om ditt paket inte kan levereras eller ej hämtats ut hos speditör så går det efter en tid i retur till oss. För olevererat eller ej hämtat paket debiterar vi en avgift på den debiterade fraktkostnaden inkl. moms för att täcka våra kostnader.

Hemleverans och Företagspaket

Vi erbjuder leverans till de flesta adresser i Sverige, och företagspaket till företag.
Leverans sker då helgfri vardag mellan kl 7-17.

Ångerrätt, reklamation och retur

Vi vill ha helt nöjda kunder och har reklamationsrätten 10 dagar efter att ni mottagit leverans. Självklart ska produkterna vara oanvända och oskadade, men kontakta oss om du vill returnera så ordnar vi det!

Vid retur så står du själv för kostnaden för returfrakten. Om du vill så kan vi boka en retur till dig, kostnaden är ju lite beroende på vikt eller om det är skrymmande varor eller något annat som gör att returen är ovanligt dyr.

Vill du ordna returfrakten själv så måste den gå med utkörning till respektive leverantör och adressatens namn, adress mm tydligt synlig. Kontakta oss innan ni skickar tillbaka en vara. Vi tar inget ansvar för varor som skickas tillbaka till leverantörer utan att ni kontaktat oss först.

Är det fel på varan så är det en reklamation, självklart ska du inte ha några kostnader för felaktiga varor, vi löser problemet tillsammans.

Varan ska skickas till leverantören senast 10 dagar efter att vi varit i kontakt. För att underlätta för dig när du vill returnera en vara så har vi gjort en checklista för returer.

När leverantören mottagit er retur och utvärderat dess skick (alt bekräftar fel vid reklamation) så ordnar de en återbetalning eller en kredit. Är varan använd eller skadad har leverantören rätt att dra av en skälig värdeminskning innan utbetalning. Om leverantören inte kan återskapa ett fel vid reklamation, eller om de av annan anledning inte kan acceptera returen, så kontaktar de dig så snart som möjligt för att lösa problemet.

Hantering av personuppgifter

Information finns i vår Integritetspolicy.

Övrigt

Vi reserverar rätten till ändring av information utan föregående avisering, till exempel priser, tekniska specifikationer, produktbeskrivning och bilder, och produkterbjudanden. Vi har alltid rätt att neka ett köp, häva ett köp och återbetala eventuella inbetalda belopp.

För att handla hos oss måste du vara över 18 år.

Om du handlar med annan persons personuppgifter utan dennes medgivande, och om detta innebär ekonomisk eller annan skada för oss eller våra samarbetspartner, så kommer detta att polisanmälas.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Företaget som driver La Vie Design System, har orgnr 590309-1204.

TACK för att du läst våra villkor!! Om det är något du undrar över, tveka inte att kontakta oss!